fredag den 21. oktober 2011

Winter's Bone

Lea:
Har lige set Winter's Bone. For anden gang. Fuck altså, den er fed. Jeg så den første gang på en forpræmiere. Ja, sådan er bloggerlivet. Bliver hele tiden inviterret til diverse events. Ej, spøg til side, selvom vi får mange gratis ting i forbindelse med vores blog, (...) fik jeg faktisk biletterne gratis på sidste års bogmesse. Som jeg var til, sammen med min mor. Meget fab. Nå, men filmen udkom i februar, men dens præmiere kuliminerede desværre lidt med Black Swan, og det gjorde at den ikke fik så meget opmærksomhed. Men Winter's Bone vandt faktisk et par fancy priser, og var nomineret til endnu mere. Jennifer Lawrence, der spiller hovedrollen, vandt også en pris for...noget. Best Newcoming Talent. Noget. Men alligevel er det som om, at Winter's Bone aldrig rigtig hittede herhjemme i Danmark, og det synes jeg er en skam, da det er en af de bedste film jeg har set længe. Filmen er en rørende potrættering af et fattigt narko-samfund i det mørkeste Canada. Billedligt er den noget af det flotteste, jeg har set nogensinde. Plus, Jennifer Lawrence er afsindig dygtig. Anyway, se den, for guds skyld.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar